Tuesday, March 9, 2010

Result SPM?


Salam.
Hari ni hari Rabu. Tarikh hari ni 10 Mac 2010.
Ape yang special dengan tarikh hari ni?
Well. Hari ni xder pape pon.
Esok sebenarnye hari yang ditunggu-tunggu.
(^^) *Untuk lepasan SPM 2009 je la.

Esok, Khamis, 11 Mac 2010 merupakan tarikh keramat di mana result SPM akan diumumkan.
Yeah! I like that.! (^^)

Tengok budak2 lepasan SPM yang tgh nervous untuk tunggu hari esok,
aku teringat lak time aku nak amik result SPM. Hoho.

Untuk aku, SPM tu benda biase je. Aku x amik kisah sangat.
Aku relax je time nak amik result tu.
Xder makna nak takut2. Bukannyer kalo aku takut nnt result tu blei berubah jadi lagi baik.
Btol x? Btol kan. So xperlu la nak takut2.
Chill~ Relax.
P.S: tapi time pagi nak g amik result tu pon aku nervous la jugak sikit. hehe.

Aku ingat lagi. Time aku nak g amik result tu. Aku bangun lambat.
Patutnye kna amik awal pagi. Tapi aku amik result time da nak dekat tengah hari. Hehe.
Tapi bagus gak amik result lambat. Xder nak kena tunggu2 turn. Sampai2 terus amik result. Yeah!
Time amik result tu, aku pasrah sekejap Mana xnyer. Ingatkan dapat sume A.
Sekali sangkut lak 1 B3. Pasrah. Tension pon ada. Subjek Kimia.
Sebelum SPM, aku dah bajet Kimia tu dapat A, minimum pon A2 la.
Tu yang frust tu. (T_T)

Oke sambung citer.
Lepas amik result tu, aku teros balik umah.
Cite ngan family aku. member2.
agak sedih gak ar bile nak cakap dapat 1 B tu.
Huhu. Tapi xsampai seminggu pastu aku nyer frust da hilang.
Dah berjaya terima kenyataan.
(^^)

Dengan berbekalkan result SPM aku tu. Aku berjaya masuk Kolej Matrikulasi Johor.
Lepas dah habis belajar kat Matrik Johor tu, Aku sambung degree kat UTM Skudai. Amik kos Kejuruteraan Elektrik Telekomunikasi. Sekarang dah tahun 3. Alhamdullillah. (^^)

Sekarang aku nak bagi nasihat kat pelajar2 yang akan amik result SPM korang esok.
Xperlu nervous sangat sampai malam ni korang xtido. Relax k. Chill.
Esok bile dah dapat result tu. Jangan terlalu bersedih kalau result korang 'kurang memuaskan".
Masa depan korang masih luas lagi. still ada masa untuk perbaiki diri korang. Aku yakin korang boleh!
Dan bagi yang dapat result gempak tu. Aku ucapkan Tahniah! Usaha korang dah membuahkan hasil.! Tapi jangan terlalu gembira sangat. Macam yang aku cakap kat atas tadi, masa depan korang masih luas lagi. Banyak benda boleh berlaku pada masa depan. Jangan pilih jalan yang salah. Be on the right track!

Lastly, Aku nak ucapkan GOOD LUCK untuk candidate SPM 2009 yang akan amik result esok. All the best!

P.S: Good Luck juga kepada adik kesayangan aku, Kasmawati yang juga merupakan candidate SPM 2009. All the best to you!

3 comments:

Nur Suaidah Bachok said...

salam bro. aku egt sape eh.
ko rupenye subri ! hahha.
tanx r view belog aku.

wei... header kau cantek !! smart je kn. tp descripton tu tak bape jelas. hehe

sUB™ said...

hehe.
saje je.
xnak bagi orang bace header tu.
(^^)

Nur Suaidah Bachok said...

ceit kauuuuU~~!!
rajen2 ah dtg belog aku.. haha ;D

Post a Comment