Tuesday, December 15, 2009

Bila?

16 DISEMBER 2009. 2.02 a.m
Duduk seorang diri di depan pc. Sesorang. Kepuasan melepaskan nafsu di DotA masih terasa. Kelaparan. Kebosanan. Dan aku terfikir tentang sesuatu. Sesuatu yang selama ni memang dah lama bermain di benak fikiran aku. Kenapa hidup ini susah sangat. Kenapa kita kena bersusah-susah untuk mengejar kebahagiaan?
Kenapa kita perlu sentiasa berkorban untuk menggapai bintang-bintang yg sememangnya sukar untuk digapai. Kata orang hidup ini memang susah. Dan petikan dari hidup KAMI. Hidup ini memang palat, tapi esok masih ada. tapi betul ke esok masih ada. Atau itu semua hanya kata-kata kosong yang dusta semuanya. Aku sering tertanya-tanya. Apa aku ini memang tidak layak untuk gembira seperti orang lain? Apa sememangnya aku perlu meletakkan diri ini sentiasa di belakang dan orang lain di hadapan. Apa tiada ruang langsung untuk diri ini dalam dunia hipokrit ini. YA. Dunia ini HIPOKRIT. Dan aku juga sama hipokrit. Kepercayaan kian hilang dan yang bertambah cuma penipuan. Apa perlu aku menaruh kepercayaan kepada mereka.? Mereka yang masih tidak aku kenal hati budinya. Mereka yang bisa menikam dari belakang pada bila-bila masa? Mungkin masa akan mengurai semua persoalan.

ITU AKU
enpon_buruk

4 comments:

LoveShak said...

main dota ye...bak id garena....kita berentap! lol

Anonymous said...

bermula dari hati lahh.
let it go.
caya x caya.eklas kn hati.
hahaha.

alimu sakuredu said...

bah sub. dont think too much. you'll only get botak in the end.

sUB™ said...

lovey: lol. jom id, minnyn
hoho. room baper? :p

bintang: hati itu penting. tapi bila hati kita pon da buta ngan dunia ni? camne tu (^^)

halim : lol. aku mmg da botak pon. hehe

Post a Comment